Menu |
|
|
|
|
2017/2018 |
|
WPŁYW MEDIÓW
W dniu 7 czerwca 2018r. odbyła się rada szkoleniowa nauczycieli przeprowadzona przez p. Annę Pawłoś z
Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rejowcu Fabrycznym, nt. : "Wpływ mediów na rozwój dzieci i
młodzieży.Zagrożenia".
Coraz więcej dzieci i młodzieży korzysta z komputera, internetu, telewizji. Wraz ze wzrostem
dostępności nowoczesnych technologii wzrasta skala zagrożeń. Oglądanie codziennie różnych form
agresji, przemocy... ma wpływ na zachowanie się człowieka w życiu rzeczywistym, na wzrost
przestępczości. Zwłaszcza dzieci są narażone na materiały, które mogą mieć szkodliwy wpływ na ich
rozwój. Mogą spotkać niewłaściwe treści: pornograficzne, satanistyczne, przemocy, agresji,
niebezpieczne kontakty, cyberprzemoc (oblicze przemocy rówieśniczejz wykorzystaniem nowoczesnych
technologii informacyjnej, komunikacyjnej). Pojawia się uzależnienie jako patologiczne używanie
telewizji, komputera, internetu, które odbijają się w sferze psychicznej, fizycznej, ekonomicznej i/lub
społecznej.
Objawy uzależnienia behawioralnego od nowoczesnych technologii, m.in.:
spędzanie czasu powyżej 50% czasu wolnego, przesiadywanie do pożnych godzin w nocy,
odkładanie na później swoich obowiązków, problemy w rodzinie, pracy, szkole, w życiu towarzyskim,
doświadczenie niepokoju, bezsenności, rozdrażnienia, zmian nastroju, depresji gdy nie może korzystać...
Objawy uzależnienia od internetu, m.in.: potrzeba coraz dłuższego spędzania w internecie,
niepokój, lęk, obniżenie nastroju, obsesja, co dzieje się w internecie.
Fonoholim - nadmierne i szkodliwe używanie telefonu komórkowego, określane uzależnieniem, czyli
fonoholizmem, staje się coraz poważniejszym problemem wśród dzieci i młodzieży.
Cyberprzestępczość- skierowany przeciw systemowi komputerowemu i czynów dokonanych przy użyciu
komputera jako narzędzia.
Niekontrolowanie czasu spędzanego przez dzieci i młodzież przed komputerem stanowi dla nich poważne
zagrożenia, m.in. w sferze: zdrowotnej, psychicznej i emocjonalnej, społecznej, edukacyjnej.
Kontrolowanie tego co dzieci, młodzież robią, oglądają... zależy w pierwszej mierze od ich rodziców.
Już powinno niepokoić dorosłych, gdy dziecko wpada w "ciągi" komputerowe, zaniedbując swoje ulobione,
np. zabawy... Dzieciom w wieku 3-4 lat powinno pozwolić korzystać z technologii tylko 30 minut
dziennie, a 4-6 letnim 40-50 minut. Rodzice powinni ustalić konkretne zasady korzystania z nowoczesnych
technologii dla swoich pociech i być w tym konsekwentni. Następnie to szkoła jako instytucja "parasola
ochronnego" prowadzi zadania z zakresu profilaktyki w zakresie bezpieczeństwa fizycznego i cyfrowego
uczniów.
|
|
REKLAMA W INTERNECIE
W dniu 6 czerwca uczniowie klasy VI zaprezentowali swoją pracę wszystkim uczniom i nauczycielom,
którą wykonali na zajęciach komputerowych. Była to prezentacja multimedialna, która w dużym skrócie
pokazała ważne rzeczy, informacje o których powinniśmy my wszyscy zawsze pamiętać aby być "Bezpiecznym
Cyfrowo". Internet Sieć stał się nieodłącznym zjawiskiem naszego życia- i dlatego żeby być
bezpiecznym, bez problemu korzystać z zasobów sieci, być zdrowym pamiętajmy o zasadach tam
obowiązujących.
|
|
BEZPIECZNE KORZYSTANIE Z KOMPUTERA, TELEFONU, TELEWIZJI
W dniu 20 kwietnia odbyło się zebranie, na które została zaproszona pedagog, terapeuta z Poradni
Psychologiczno-Pedagogicznej w Rejowcu Fabrycznym, pani Renata Jodłowska, która przeprowadziła
szkolenie rodziców nt. "Bezpieczne korzystanie z komputera, telefonu, telewizji". Temat jest bardzo
szeroki, pani pedagog omówiła wpływ mediów na dzieci w różnym wieku. Dziecko bardzo chłonie wiedzę ze
świata wirtualnego, a ten świat nie jest idealny, naszą rolą, dorosłych, jest czuwanie, kontrolowanie
tego co dziecko przyjmuje do siebie. Jeżeli będziemy mieli kontrolę na to co robią dzieci to komputer
będzie miał pozytywny wpływ na rozwój intelektualny, będzie pomagał uczyć się poprzez zabawę,
gry edukacyjne, będzie pobudzać procesy umysłowe.
Wg badań uczniowie spędzają bardzo dużo czasu przed komputerem a to już krok od uzależnień.
Zaczynają się problemy emocjonalne i zaburzenia rozwoju - zaburzenia koncentracji uwagi, pojawia
się agresja, depresja... W sieci dzieci mogą natknąć się na treści, które nie powinny oglądać lub
czytać. Przenosi na życie negatywne zachowania, stosuje słownictwo z gier, ma problemy ze wzrokiem,
słuchem, ma zawroty głowy, ogranicza swoje kontakty z rówieśnikami, ma duże kłopoty z nawiązywaniem
kontaktów społecznych, ma zaburzenia snu, pojawiają się problemy w nauce.
Obecnie pojawiły się m.in. dwa zjawiska takie jak: fonoholizm uzależnienie od telefonu i hikikomori
choroba cywilizacyjna oznaczająca niechęć do kontaktów ze światem zewnętrznym.
Psychologowie zalecają aby dzieci w wieku 3-7 lat mogli spędzać przed telewizorem jedynie 30 minut
dziennie, 7-12 lat godzinę. Te wytyczne dotyczą również komputera, gdzie dzieci od 7-10 lat mogą
spędzać 45 minut dziennie a od 11-13 lat godzinę natomiast powyżej 14 roku życia max. 1,5 godziny.
Zaleca się aby dzieci od 4 do 6 lat nie mieli żadnych kont na portalach społecznościowych, od 7-10
lat mogą mieć konto na portalach ale wyłącznie pod kontrolą i tylko odpowiednie dla dzieci natomiast
11-13 mogą mieć konta ale muszą mieć ustalone zasady, w jakich godzinach. Podobnie jest granie na
stronach internetowych: dzieci 4-6 lat w ogóle nie powinny grać. Komputer w pokoju dziecka może być
dozwolone od 11 roku życia ale z określonymi zasadami: nie w nocy a w określonych godzinach. Uważajmy na
to, co sami robimy przy swoich dzieciach, jeżeli ciągle siedzimy na telefonie sami tego uczymy swoje
pociechy. Dorośli również mogą wpaść w uzależnienie.
|
|
REKLAMA W INTERNECIE
12 marca 2018 roku w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Wólce Kańskiej,
w klasach II III zrealizowano zajęcia w ramach projektu "Cyfrowo Bezpieczni". Temat zajęć to
"Reklama w Internecie". Celem lekcji było rozwijanie nawyku krytycznego uczestnictwa uczniów w
świecie mediów oraz zbudowanie w nich świadomości zagrożeń związanych z zastosowaniem manipulacji w
reklamach. Dzięki tym zajęciom uczniowie mieli możliwość zdobycia wiedzy w zakresie podstawowych
praw, jakimi rządzi się reklama, a także nauczyli się odróżniać komunikaty, które zostały stworzone,
aby przekazać im pewną wiedzę i informacje, od tych, które są popularyzacją produktów czy usług.
Na początku zajęć nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej pani Agnieszka Smerdel przedstawiła uczniom
cel lekcji. Następnie uczniowie mieli za zadanie przedstawić swoje pomysły na temat tego, gdzie
można spotkać reklamy i na ich podstawie stworzyli mapę myśli. Nauczyciel zaprezentował uczniom
zdjęcia przykładowych reklam. Kolejnym zadaniem dla uczniów była praca w grupie. Uczniowie
korzystając z haseł reklamowych mieli za zadanie zareklamować wybrany przez siebie przedmiot
znajdujący się w klasie. Dzieci bardzo dobrze poradziły sobie z tym zadaniem. Na zakończenie zajęć
uczniowie obejrzeli film o problemach Agatki z zakupami i reklamami. Podali przykłady rozwiązań
tych problemów. Wraz z nauczycielem przeprowadzili swobodną dyskusję na temat zajęć i tego, czego
się z nich dowiedzieli.
|
|
BEZPIECZEŃSTWO WŁASNEGO WIZERUNKU
W dniu 14 lutego na zajęciach z wychowawcą w klasie IV został zrealizowany temat: "Bezpieczeństwo
własnego wizerunku". Uczniowie kreują w Internecie swój wizerunek, często robią to nieświadomie.
Wiąże się to z popełnianiem błędów np. takich jak nadmierne odsłanianie swojej prywatności lub
też przedstawianie nieprawdziwego lub niepożądanego obrazu samego siebie.
Uczniowie są w stanie udostępniać w Internecie swoje tajemnice nieznajomym osobom lub też dzielić
się na publicznie dostępnych forach prywatnymi informacjami bez świadomości, że po opublikowaniu
utracą kontrolę nad tym, kto i w jakim celu je wykorzysta. Zwłaszcza ryzykowne jest publikowanie
swoich zdjęć, które mogą być przerabiane w ramach żartów lub chęci sprawienia przykrości. Mogą one
stanowić źródło traumy i prowadzić do nieodwracalnych skutków psychologicznych.
Od działań uczniów w Internecie zależy to, jak będą postrzeganiw prawdziwym świecie.
Uczniowie na początku obejrzeli dwa krótkie filmiki: "Kreowanie wizerunku" oraz "Uważaj co
udostępniasz" - Social media stalker. Oba filmiki były analizowane, omawiane, następnie każdy uczeń
wylosował pytanie, zdanie, jakie często piszą młodzi ludzie są na np. portalach społecznościowych,
np. facebook. Wszyscy wspólnie starali się analizować przeczytane zdania, czy dobrze jest wszystko
upubliczniać. Jeżeli chcemy pisać coś osobistego do kogoś to lepiej robić to w wiadomościach
prywatnych ale oczywiście z zachowaniem kultury. Przypominamy, że język wulgarny jest językiem
agresji. Zajęcia miały na celu uczulić uczniów na zagrożenia związane z własnym
wizerunkiem w Internecie a przeprowadziła pani B.Wdowicz.
|
|
WIARYGODNOŚĆ W SIECI-KL.VI
Dnia 16 stycznia została przeprowadzona w klasie VI lekcja na temat "Wiarygodność w sieci". Na początku
uczniowie obejrzeli filmik edukacyjny pokazujący, że nie należy wierzyć we wszystko co się znajdzie
w Internecie, gdyż każdy może napisać to na co ma ochotę, nie zawsze upewniając się, że jest to
zgodne z prawdą. Następnie uczniowie wspólnie analizowali wypowiedzi różnych użytkowników Internetu
oraz przypisywali je do odpowiednich grup, w zależności czy dana informacja jest wiarygodna,
czy też nie. Na koniec odbyła się dyskusja, podczas której uczniowie przedstawili swoje własne
doświadczenia związane z wiarygodnością informacji znalezionych w Internecie. Wspólnie doszli do
wniosku, że aby potwierdzić wiarygodność informacji należy szukać ich potwierdzenia w wielu różnych
źródłach. Zajęcia przeprowadziła pani Sylwia Mielnik.
|
|
WIARYGODNOŚĆ INFORMACJI W SIECI
W dniu 5 stycznia została przeprowadzona wspólna lekcja w klasach II i III na temat "Wiarygodności
informacji w sieci". Na początku uczniowie obejrzeli krótki film o Agatce, która ma kłopoty z
wiarygodnością informacji . Następnie po obejrzeniu filmiku uczniowie zaczęli poszukiwać informacji o
prądzie w internecie. Temat ten zainteresował uczniów po obejrzeniu filmu o Agatce. Uzgodniono, po
wspólnej dyskusji, że aby potwierdzić wiarygodność informacji potrzeba szukać w różnych źródłach,
stronach... Zajęcia przeprowadziła pani B.Wdowicz.
|
|
BEZPIECZEŃSTWO W KONTAKTACH Z INNYMI
W dniu 2 stycznia zostały przeprowadzone zajęcia w klasie II na temat Bezpieczeństwa w kontaktach z
innymi. Na początku uczniowie obejrzeli krótki film, po którym opowiedzieli o swoich wrażeniach.
Następnie uczniowie wzięli udział w "eksperymencie": jedna uczennica usiadła na krześle, druga usiadła
na krześle plecami do niej. Pierwsza dziewczynka nie wiedziała kto za nią siedzi i czy ktoś jest
jeszcze za nią. Kolejny uczeń, chłopiec użyczył swojego głosu i zaczął zadawać pytania, np. Jak
się nazywasz? Ile masz Lat? Gdzie mieszkasz? Dziewczynka odpowiadała zgodnie z prawdą. Po skończonym
dialogu nauczyciel kazał uczennicy odwrócić się i zobaczyć z kim tak na prawdę rozmawiała. Była bardzo
zaskoczona, że to nie kolega ale koleżanka głosem kolegi zadawała pytania. Eksperyment udowodnił, że
nie wiemy tak na prawdę z kim rozmawiamy nawet jeżeli wydaje nam się, że go znamy i dlatego z taką
ufnością nie odpowiadamy na zadawane pytania zgodnie z prawdą. I tak samo jest w kontaktach w sieci.
Pamiętajmy o zachowaniu dla siebie informacji, które inni mogą wykorzystywać w swoim celu- może to
być niebezpieczne. Nie wiemy z jakimi intencjami podchodzą do nas inni tym bardziej poznani w świecie
wirtualnym. Wprawdzie można chwilę z nieznajomym rozmawiać, ale jest kilka rzeczy, których nie wolno
im nigdy mówić. Na koniec uczniowie podsumowali czego nie wolno im mówić o sobie i innych członkach
rodziny. Zajęcia przeprowadziła pani B.Wdowicz.
|
|
HASŁA, LOGINY I BEZPIECZNE LOGOWANIE-KL.V
Dnia 2 stycznia wychowawca klasy V- p. Monika Dul przeprowadziła w ramach realizacji projektu
"Cyfrowobezpieczni.pl" zajęcia z wychowawcą na temat "Hasła, loginy i bezpieczne logowanie."
Celem zajęć było uświadomienie uczniów, czym grożą włamania na różne konta i profile.
Uczniowie dowiedzieli się, czym są silne hasła, których zadaniem jest zabezpieczyć dane w Internecie.
Poznali i stosowali zasady bezpiecznego logowania. Pracując w grupach dopasowywali hasła do loginów.
Zadanie to nie sprawiło uczniom większej trudności, gdyż loginy i hała były powiązane tematycznie.
Wszyscy zgodnie stwierdzili, że takie hasła są słabym zabezpieczeniem ważnych danych. Kolejnym
zadaniem grup było tworzenie silnych haseł. Uczniowie stwierdzili, że ta czynność, pomimo iż
poświęcili jej więcej czasu, sprawia, że czujemy się bezpiecznie w Internecie.
Na zakończenie zajęć uczniowie obejrzeli film na temat bezpiecznego logowania oraz tworzenia haseł.
|
|
ERGONOMIA URZĄDZEŃ CYFROWYCH
W dniu 7 grudnia w klasie II zostały przeprowadzone zajęcia nt. Ergonomii urządzeń cyfrowych.
Na początek p. B. Wdowicz zawiesiła na tablicy ilustracje urządzeń: tabletu, smatfona i komputera.
Zadaniem dzieci było oznaczyć to urządzenie, z którym mają na co dzień do czynienia. W tym wypadku
okazał się komputer. Następnie uczniowie powiedzieli co to jest kręgosłup, jak powinien wyglądać i
czy nie obciążamy go spędzając dużo czasu przed urządzeniami. W tym momencie nastąpiła zabawa z
laską plasteliny, która udawała zarys kręgosłupa. Plastelina to jedna z ulubionych mas dzieci,
która daje się fajnie formować. Uczniowie uświadomili sobie, że kręgosłup nie da się tak łatwo
wyprostować jak plastelina i dlatego trzeba o niego szczególnie dbać. Czy tylko dotyczy kręgosłupa
czy też dotyczy słuchu i wzroku. Uczniowie uświadomili sobie, że o swoje zdrowie trzeba dbać, dali
tym przykład robiąc plakat jak należy to zrobić. Podzielili plakat na dwie części: zieloną i czerwoną,
na którą nakleili obrazki pokazujące nasze zachowania: dobre na zielonym i złe na czerwonym.
Na koniec stwierdzono, że powinniśmy zadbać też o odpoczynek w trakcie korzystania z urządzeń
cyfrowych.
|
|
ERGONOMIA URZĄDZEŃ CYFROWYCH
W dniu 28 listopada w klasie IV została przeprowadzona lekcja przez p. B.Wdowicz nt. Korzystania z
urządzeń cyfrowych. Na początku uczniowie obejrzeli krótki film, który następnie został przez nich
omówiony. Zwrócono uwagę na to, jaki ma wpływ na nasze zdrowie niewłaściwe korzystanie z urządzeń
cyfrowych.
Następnie jeden uczeń narysował na kartce telefon oraz komputer. Przy określonych urządzeniach wszyscy
uczniowie wpisali bez podania swoich imion ile tak naprawdę spędzają czas. Średnia czasu przy
telefonie wyszła 2 h, przy komputerze 40 minut. Uświadomiono uczniom, że więcej czasu spędzają z
telefonem, który w obecnym czasie stał się małym komputerkiem. Uczniowie na początku byli zaskoczeni
tym, że nauczyciel udowodnił im, że telefon nie jest już tylko aparatem do rozmowy, ma podobne
aplikacje jak komputer stacjonarny czy laptop i też powinien być zabezpieczony zaporą systemu
jak i antywirusem. Następnie zwrócono uwagę w jaki sposób korzystają z urządzeń cyfrowych, czy ma to
wpływ na nasz organizm: na postawę , oczy, słuch. W jaki sposób powinniśmy o nasze zdrowie dbać, jak
często trzeba robić przerwy oraz określono zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych.
|
|
SZKOLENIE RODZICÓW
CYFROWOBEZPIECZNI.PL - BEZPIECZNA SZKOŁA CYFROWA"
W dniu 24 listopada 2017r. w Niepublicznej Szkole Podstawowej w Wólce Kańskiej zostało przeprowadzone
szkolenie rodziców nt. Bezpieczeństwa cyfrowego dzieci i młodzieży, przez szkolnego mentora p.
Beatę Wdowicz Na początek przypomniano wszystkim przybyłym, że szkoła przystąpiła do projektu
"Cyfrowobezpieczni.pl - Bezpieczna Szkoła Cyfrowa" realizowanego w ramach rządowego programu
BEZPlECZNA+.
Szkolenie to miało na celu uświadomienie, przypomnienie dorosłym, że przy tak wielu zaletach zasobów
internetowych na ich dzieci czyhają poważne zagrożenia ze strony sieci, jeżeli nie nauczą się dbać o
swoje bezpieczeństwo. W dobie cyfryzacji dzieci spędzają tam bardzo dużo czasu. Zwrócono uwagę na
zagrożenia, z jakimi mogą się stykać uczniowie w internecie: hejt, mowa nienawiści, szafowanie
własnym wizerunkiem, kontakt z nieznajomym, niewłaściwe treści, ergonomia korzystania z urządzeń
cyfrowych, prawa autorskie, wiarygodność informacji, seksting, cyberprzemoc, finanse.... Tematyka
jest bardzo obszerna. Szkolenie było oparte o prezentację z tego tematu przygotowaną przez
Cyfrowobezpieczni.pl, niemniej mentor omawiał problematykę zawartą w prezentacji, zwrócił uwagę
rodzicom, że w szkole są realizowane różne działania w celu dbałości o bezpieczeństwo ale to rodzice
są naturalnymi przewodnikami dla swoich dzieci w świecie Internetu i urządzeń cyfrowych. Nałożono
nacisk na to, że bez pomocy ze rodziców aspekty bezpieczeństwa mogą być nie do końca zrealizowane to
rodzice obserwują swoje pociechy w domach, gdzie przecież spędzają najwięcej czasu. Zaapelowano, żeby
baczniej sprawdzać co ich pociechy robią, a jeżeli coś się stanie niepokojącego, gdzie mogą zwrócić
się o pomoc: szkoła, policja, psycholog, numery 116 111, 800 100 100. Na zakończenie wszyscy
uczestnicy szkolenia otrzymali poradniki pt. Jak zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w internecie?.
|
|
PRAWA AUTORSKIE - PROWOKACJA
W dniu 15 listopada w naszej szkole klasa VI wraz z panią Beatą Wdowicz zastosowała małą prowokację
związaną z prawami autorskimi.
Utworem wg. prawa autorskiego jest przejaw działalności twórczej każdego człowieka o indywidualnym
charakterze, utrwalony w jakiekolwiek postaci. W tym przypadku uczniowie klas II-VI wykonali
prace plastyczne pt. "Mozaiki". Prace zostały oprawione i wywieszone na
ogólnej tablicy w szkole. Pani B.Wdowicz podpisała prace imieniem i nazwiskiem ale celowo przypięła
je do niewłaściwych prac. Rola uczniów klasy VI polegała na zwróceniu innym, że prace są źle
podpisane. Oczywiście oburzyło to wszystkich autorów, których prace znalazły się na tej wystawie. Po
"burzy" uczniowie zdali sobie sprawę, że nie jest to przyjemne jak ktoś przypisuję autorstwo pracy
komu innemu czy sobie. To samo dotyczy tego co znajdujemy w sieci: prace pisemne gotowe, prace plastyczne...
Nie można sobie przypisywać autorstwa cudzej pracy skoro nie "my" nad nią pracowaliśmy, nie my jesteśmy
jej autorami.
|
|
PRAWA AUTORSKIE
Uczniowie klasy IV w dniu 24 października zakończyli pracę nad plakatem informacyjnym nt.
"PRAWA AUTORSKIE".
Opracowanie poprzedziła dyskusja i poszukiwanie informacji w sieci.
Prawa autorskie to zbiór przepisów regulujących jedną z ważniejszych dziedzin prawa własności
intelektualnej.
Prawo autorskie zapisane w ustawie o prawie autorskim z dnia 4 lutego 1994 roku, określa co i kto może
skorzystać z ochrony praw autorskich. Definicję tego pojęcie zawiera art. 1 ust. 1 prawa autorskiego,
który stanowi, że "Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw działalności twórczej o
indywidualnych charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i
sposobu wyrażania (utwór)". W praktyce oznacza to, że każdy z nas napisawszy dowolny utwór, może
zastrzec sobie do niego prawa. Aby być twórcą w rozumieniu prawa autorskiego i ewentualnie czerpać z
tego tytułu profity, nie trzeba mieć ukończonych szkół artystycznych, nie trzeba przywdziewać
ekstrawagandzkich strojów czy porzucać własnego stylu życia. Jest to obszerny materiał, i dlatego klasa
IV zebrała najważniejsze informacje tworząc taki swoisty i przystępny plakat. Praca
została wykonana pod okiem pani B.Wdowicz.
|
|
SZKOLNY DZIEŃ BEZPIECZEŃSTWA CYFROWEGO
23 października w naszej szkole, w związku z uczestnictwem w projekcie "Cyfrowobezpieczni.pl
Bezpieczna Szkoła Cyfrowa", odbył się Szkolny Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego.
Naszą placówkę odwiedziła pani Barbara Brzezowska-Lubawska, edukator projektu, która zorganizowała
spotkanie z panią dyrektor, uczniami kl. II VI oraz nauczycielami, podczas którego omówione zostały
podstawowe problemy dotyczące cyberbezpieczeństwa. Następnie pani edukator przeprowadziła warsztaty dla
poszczególnych klas. Między innymi uczniowie kl. II i III brali udział warsztatach na temat "Hasła,
loginy i bezpieczne logowanie". Dzień Bezpieczeństwa Cyfrowego zakończył się szkoleniem Rady
Pedagogicznej.
Podczas spotkań pani edukator omówiła korzyści i zagrożenia wynikające z korzystania z Internetu, ale
także zaprezentowała zasoby portalu programu i zachęcała do wykorzystywania materiałów w trakcie zajęć
z uczniami i spotkań z ich rodzicami.
Pani edukator przekazał plakaty, filmy i broszury na temat cyberbezpieczeństwa, adresowane do
nauczycieli i rodziców. W trakcie roku szkolnego będą podejmowane dalsze działania profilaktyczne
skierowane do uczniów oraz ich rodziców, mające na celu budowanie cyberbezpieczeństwa w szkole oraz
w domach uczniów.
|
|
SZKOLNE ZASADY BEZPIECZNEGO INTERNETU
Na początku października w naszej szkole uczniowie klas: V i III wspólnie opracowali Szkolne
Zasady Bezpiecznego Internetu. Opracowanie poprzedziła dyskusja i poszukiwanie informacji w sieci.
Zasady te zostały powieszone w dniu 4 października na ogólnej tablicy dostępnej dla każdego ucznia jak
i dla nauczycieli, rodziców. Jest również możliwość dokładania nowych zasad, które również mogą być
bardzo ważne dla nas wszystkich. Zadanie to uczniowie wykonali pod opieką p. Beaty Wdowicz.
|
|
|